mandag 9. september 2013

YCW - Yohan Child Wanderer rull 1,2 og 6 og 7 er ferdig klipt om - må se gjennom rullene 3,4 og 5 før de online klippes. Nå har jeg fått kose meg med det "hands on" alene - og det er sååå mange klipp vi ikke får med - spesiellt alle de "kilometerne" med bjørnungen. UUUUH. Men ikke alt som filmes kan med på en film - det er det som er hjerteskjærende når en bare har noe som er såååå bra!

I morgen drar jeg til Stavanger for å være der som støtte for en "kollega" - hun har gått til rettsak mot Frikirken og Misjonssambandet (NLM) for desekseuelle  overgrep hun ble utsatt for på DEn Norske skolen i Taiwan. Det er ikke kriminelt å drive internatskole - men den type aktivitet er kriminell - rett og slett - og volder skade for livet. Hun - som meg - appelerer ikke til eiernes juridiske ansvar, for sken er foreldet og det skjedde utenfor norges grenser der barnevern ikke hadde ansvar på den tiden. Men hun appelerer til deres moralsjke ansvar - og deres "misjonshjerte" - Det koster dem mye å redde mang andre ut av ødelagte liv i Taisan, Japan, Kamerun, etiopia ... alle steder de driver sin misjon - så kanskje noe av kostnadene kan gå til ødelagte liv som er et resutt av at deres arbeideres barns skolegang og internatopphold, som gjorde det mulig å drive mison for foreldre med barn på den tiden??? Jeg støtter henne 100 prosent og er superspent på utfallet.

http://m.vl.no/troogkirke/roser-overgrepsoffer-som-gar-til-rettssak-mot-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar